יום שישי, 7 במרץ 2014

האינטרנט והקואופרטיב החברתי של הבנות השוות באזור

את העבודות באוניברסיטה הדפסתי  במכונת כתיבה מכנית,  כאשר בין דפי הניר הציץ ניר קופי שחור או כחול שהיה מלכלך ומשאיר טביעות אצבע בכל מקום.
סרט הדיו היה מסתלסל ומדי פעם נקרע או נתפס בין המקשים, וקצב ההקשות היה סביר עד שחלה טעות. 
ואז, שוד ושבר, נוזל המחיקה הלבן היה יוצא לפעולה , הפקק נפתח, נוזל לבן נמרח על מקום הטעות וקצת על הדף, יש לחכות שהמקום יתייבש ואז מחזירים את הזרוע המכנית ושוב המשכנו במלאכה.
היום מכונת הכתיבה מהווה חפץ וינטג' שמקשט את הכרכוב מעל לדלת.



במשך הזמן נכנס לבית מחשב הPC ,המחשב ששימש למשחקים של הילדים , קצת תכנות BASIC, וקצת מקום להניח עציץ.
 עבורי זה היה תחליף למכונת הכתיבה, הדפסתי במחשב ושמרתי על דיסקטים שחורים.
                   מכונת כתיבה OUT מחשב IN PC .

ואז הגיעה המהפכה הגדולה ......האינטרנט
עבורי זה היה שלב גילוי היכולת להדפיס מכתב ב WORD לשלוח מידית בMAIL הקצב התאים לי.
                משרד הדואר וסמל הצבי OUT  מיילים IN.
אחר כך למדתי להשתמש בלוח הזמנים, לקבל מפגשים, לאשר ולשלוח אירועים משפחתיים לתפוצה הקרובה. 

         היומן האדום המסורתי OUT  לוח שנה של אופיס IN 

את הקסם הבא עבורי ביצע מארק צוקרברג  והפייסבוק - הרשת החברתית  פתחה לי את שערי הלונה פארק הורטואלי.

בתחילה בשנת 2011 השתמשתי בפייסבוק  בעיקר כאמצעי להעברת תמונות ולשתף אותן בין בני המשפחה.
           אלבומי תמונות OUT פייסבוק IN 

דור הZ הנכדים, לימדו אותי על ה- YOUTUB ושפע השירים לילדים והסרטים שטמונים בו,יחד צפינו בגברת עם סלים בבוב הבנאי ובסמי הכבאי.

קלטות OUT גלישה IN 



 
בשנה האחרונה גיליתי את הנפלאות של הרשת החברתית כאשר חברה המליצה עלי ונכנסתי לקבוצת הבנות השוות באזור.



אני חברה מספר 740 והיום הקבוצה מונה 4802 בנות שוות מפרדס חנה כרכור , ישובי אלונה, גבעת עדה, בנימינה, חדרה, זיכרון יעקב, הקיבוצים והמושבים הקרובים .


את הקבוצה הקימה ליאת ורדי-בר שעברה לאזור מהמרכז ודאגה ליצור רשת חברתית תומכת בשלבי המעבר וההתאקלמות במקום החדש.
ואכן הקבוצה היא קבוצה סגורה שמאפשרת לנשים לשתף חוויות של הורות, שאלות של בריאות, מחשבות על זוגיות, מידע על העצמה עסקית ופעילויות של התנדבות ותמיכה.

מהר מאוד התחלתי לבקש עזרה בנושא בעלי מקצוע ומצאתי רופאת שיניים מעולה לראש השבט, דוקטור למחשב האישי שלי, קיבלתי מידע על מדריכי דרך דוברי אנגלית וצרפתית, מצאתי מתקן אופנים נדיר במינו לאופנים של הנכד, קניתי זיבלונים לנכד מספר שלוש, רכשתי בהזדמנות מזרנים מגן שנסגר, מסרתי בגדים יד שניה שעברו בין הנכדים ועתה ישמשו אחרים וגם השאלתי ציוד של תינוקות באהבה.......
איזו קהילה נפלאה של אלפי נשים.....ממש קואופרטיב חברתי .
כוח נשי חזק ותומך שנוצר מחזון של אשה אחת וטכנולוגיה מדהימה .

ראש השבט אומר שאני מכורה
למחשב, לאייפון, לאייפד, לפייסבוק, לבלוג, לווטסאפ....
מי אני? מה פתאום?
אבל כשהאינטרנט לא עובד אני מרגישה כמו דג מחוץ למים.....הצילו!!!!

 אבל גם הנפילים נדבקים בחיידק...  כשאני בפייס הוא מציץ לי מעל הכתף ושואל מה חדש? וכשהוא זקוק למידע על בעל מקצוע הוא אומר לי תשאלי את החברות שלך השוות??? 
אין ספק שגם הוא יפתח פייסבוק בקרוב......


לתשומת הלב


מי מכיר ומי יודע?
דור הבייבי בום זה הדור שאליו אני שייכת,
דור ה Y זה הדור של הילדים שלי
דור ה Z זה הדור של הנכדים שלי

פרופסור יוסי תמיר אומר שדור הביבי בום יוצא לפנסיה ואין מודל שיתמוך בו שווה לפתוח ולקרוא.
דור הY מקבלים את האחריות לחברה מידינו וחשוב להכיר את הדפוסים שלהם וכיצד הם מתפקדים. המאמר של צילה חי ועדנה קורן מרתק, ממליצה לעיין בו ולנסות לחזות את פני החברה שלנו בעוד שעור או שנים.
דור ה Z נולד עם ציפ' במוח ומיומנויות מדהימות בקצות האצבעות. איך אנחנו מגינים עליהם מהסכנות ברשת האינטרנטית?
איגוד האינטרנט הישראלי בשיתוף פעולה עם  הבלוגריסטית יונית צוק ארגנו כנס שבו הודרכו הורים בדרכים למניעת בריונות רשת -
cyber bulling .
הבלוגר אב במשרה מלאה מתאר את דור הZ ומסכם את דברי העיתונאי דרור גלוברמן. בלוג מרתק שחובה להיכנס לקרוא ולהטמיע.




7 תגובות:

  1. באמת סבתא נדירה, אני לא מכיר אף סבתא אחרת שמתאימה ומשלבת את עצמה לסביבה אלקטרונית טוב כמוך... כל השאר אפילו לא מוכנים לגעת במקלדת ואת רק רוצה עוד (לטוב ולרע). את כל הזמן רוצה ללמוד עוד על המחשב והטבלט וזה מה שמייחד אותך.
    המשיכה לעלות עוד פוסטים מוצלחים... 💾

    השבמחק
  2. אן מה לעשות הטכנולוגיה משתלטת על כולם,גם מבוגרים וגם ילדים כאחד

    השבמחק
  3. ואחת סבתא רבקה שווה במיוחד מעודכנת ומתעדכנת כל הכבוד

    השבמחק
  4. למשרד להנהלת חשבונות בקיבוץ ברקאי (משרד פרטי) דרושה מנהלת חשבונות , מתאים לפנסיונרית , 3-4 פעמים בשבוע 4 שעות כל פעם , לפרטים נא להתקשר
    04-6370364 , 0507660085
    דפנא

    השבמחק
  5. פוסט מעניין מאוד. האם יש דרך ליצור איתך קשר בפרטי? דרך מייל? לא מצאתי כאן דרך ליצירת קשר. תודה! נעמה

    השבמחק
  6. איך מצטרפים לקבוצה?

    השבמחק
  7. איך מצטרפים לקבוצה? אני בנימינית.

    השבמחק

אשמח לקרוא מה דעתכם על פוסט זה