יום רביעי, 3 בספטמבר 2014

איך תיק הישרדות מציל מצב - התלמיד עולה על רבו

פוסט שלישי שנולד מההפלגה בנהרות הולנד והפעם הפוסט  בשיתוף פעולה עם אלים און הנכד הבכור
אני כבר יודעת שאהובי ראש השבט לא יוצא מהבית בלי תרמיל ההישרדות שלו. בהתחלה הייתי צוחקת ואומרת שאנחנו לא יוצאים למדבר אבל כשהייתי זקוקה לפינצטה לשלוף שערה מטרידה או קיסם לחלץ פטרוזיליה שנתקעה בשיניים או כדור נגד כאב הראש היה האביר שלי מוציא אותם מידית בנונשלנטיות מתיק ההישרדות.
בהפלגה בתנאיי לחץ גיליתי שהגנים להישרדות עברו לנכד הבכור.
הוא וראש השבט ממש תאומים סיאמים.
מדברי אלים און:
"...Be prepared because you never know"
(בתרגום חופשי- להיות ערוך, כי אתה אף פעם לא יודע...) זו הסיסמה שמלווה אותי. לרוב הטיולים בארץ ובחו"ל שאליהם אני הולך אני תמיד דואג להגיע מוכן.
וכשאומרים מוכן אז המשמעות היא תרמיל של חמישה ק"ג צמוד לגב ובו
רשימה חלקית של הפריטים הבאים:
  • ערכת עזרה ראשונה.
  • ערכת הישרדות אישית.
  • סט חבלים.
  • ערכת אש.
  • קש לסינון מים.
  • משקפת שדה.
  • פנס.
  • סוללה להטענת סמארטפון.
  • סט תפירה.
  • שלוקרית (3 ליטר).

  • דבק.
  • מצפן.
  • אולר רב תכליתי.
  • שקית בקבוק של 1 ליטר.
  • סוכריות.
  • טישו.
  • קרם הגנה.
  • ג'ל לניקוי ידיים.
  • אל-תוש.
  • כובע.

לאחר שבוע ימים ישבנו בבית קפה וביקשתי מהצוות לכתוב מתי תיק ההישרדות של אלים בא להציל אותם, וראה איזה פלא הדף התמלא מיידית ועשרים מקרים נרשמו.
דוגמאות:
1. יצאנו מבית הכנסת הפורטוגזי וסופת גשמים שטפה אותנו מכף רגל ועד ראש. מי הוציא גרבים מתיק ההישרדות  ונתן לאחיו? 
2. בלילה הראשון בסירה לא עבדה מערכת החימום. היה קור כלבים אמיתי. מי הוציא מתיק ההישרדות שמיכת מילוט לכסות את אחיו?
3. בעת הרכיבה על האופניים התעקם מגן השרשרת ולא איפשר המשך רכיבה. מי הוציא מברג וחילץ אותנו מצרה? וכמובן נכנס לתיק ההישרדות מנעול הקודן הכחול שאמא חיפשה בבית ומשום מה נעלם...
4. הסוללה בנייד שלי מראה 2 אחוז ואני מרגישה שהחמצן שלי נגמר. מי מוציא מטען נייד על בטריה ונותן לי זמן אויר להמשך הקשר האינטרנטי?
5. בתוך כל ימי הגשם צץ לו יום אחד שטוף שמש. מי מוציא קרם הגנה ונותן לסבתא שלו?
6. לא נוסיף מילה על החבקים שקשרו כל דבר שזז.
7. ערכת העזרה הראשונה צצה כל פעם שהייתה שריטה או חבלה ומיד הביאה מרפא.
8.היתדות שצצו בעת שמיעת ההוראה חמש דקות לעמדות התקשרות.

9. כאשר היה אירוע חירום והמטבח התמלא עשן מהפחזניות שהושארו בתנור ונשרפו, נשלפה מיד מטפחת להגנה על הפה והאף והמחלץ נכנס למטבח בבטחה והציל את הספינה.
10. בגרביים יש חור? בלי פניקה ערכת התפירה נכנסת לפעולה.

באחד המעגנים הגיעו כוחות הצלה מכבי אש ימיים וסירת אמבולנס למשייט יכטה שחש ברע. חשוב להיות מוכן עד להגעתם, כל רגע משמעותי.
אז ברור שלא נשכח את הכפפות, חליפת הסערה, האולר המושיע, הפנס בעת חיפוש אחר המפתחות, החבלים האלסטיים שקושרים כל חבילה, המפיות הלחות שצצות ומנקות כל כתם וכל זה בתוך התרמיל בסדר מופתי .
אין מה לומר התלמיד עולה על רבו.....


תגובה 1:

אשמח לקרוא מה דעתכם על פוסט זה