יום שלישי, 15 באפריל 2014

איך הגלגל מסתובב לו או האימא הלוליינית מאז ומתמיד

באחד מימי שישי פתחתי את המקומונים ומיד קפצה לי  התמונה של
ד"ר אדווה צוק און, מומחית ברפואת משפחה וגריאטרית, עומדת ומרצה בפני הממונים על רווחת העובד במשרדי הממשלה.
נושא ההרצאה: אימהות בעידן המודרני.


למען הגילוי הנאות אני מצהירה שזו בתי. 

צלצלתי וביקשתי שתשלח לי את המצגת של ההרצאה, מתוך עניין 
אקדמי מחד, ומאידך מתוך מציצנות .
רציתי לדעת מה היא חושבת על הדילמה של אמהות והורות
כבת לאימא שבחרה בחיי קריירה.
המצגת נפתחת עם האמירה הנוקבת ש"כמעט ולא ניתן להעלות על הדעת שני עיסוקים קוטביים יותר מאשר קרירה ואמהות".


בית הספר העברי מגן דויד מקסיקו סיטי - מתנת פרידה

ואיך היה אצלנו במשפחה?
תמיד ביום הראשון של שנת הלימודים אני עמדתי בפתח של בית הספר שאותו ניהלתי, והילדים שלנו יצאו לדרך החדשה עם ראש השבט.



בתמונות של החגים והמסיבות רואים את הסבתא והסבא כי מה לעשות אני חייבת לנאום בטקסים בבית הספר, ציטוט מעבודת שורשים " סבא יעקב תמיד בבגדי צבא וסבתא רבקה תמיד עובדת מבוקר עד ערב"

כמובן היה צבא של מטפלות ועוזרות אבל...
פעם בשבוע ניקינו יחד את הבית ויצאנו למסעדת בורגר לאכול בצוותא, והיציאה בסוכות ובפסח  לטיולי אוהלים בכינרת נשארה כחוויה לכל המשפחה.

המשכתי לקרוא במצגת ופגשתי את הנקודות החשובות שהן:
זמן איכות  ותקשורת איכותית,
שיתוף הפעולה בין בני הזוג 
והקדשת זמן לבן הזוג.

לא תמיד זה קל לעצור את המירוץ להגשמה עצמית, להסתכל לצדדים ולראות את בן הזוג.
אבל  אם את לא רואה אותו, זה בדיוק הזמן לעצור, לחכות,
להיפגש מחדש ולהמשיך במירוץ יחד .
בתובנה של פנסיונרית הרי הגוזלים עוזבים את הקן ואת נשארת עם
 בן הזוג וכעת מתחילים החיים האמיתיים.



הסוד להצלחת הזוגיות כאשר שני בני הזוג  במירוץ בין קריירה להורות -
הוא קיום השיוויון בין בני הזוג ,אהבה, הבנה וגאווה בעשיה המקצועית של האחר.
קבלת העובדה שקידום מקצועי זה צורך קיומי ויש למצוא דרכים יצירתיות כדי לאפשר לשני בני הזוג להגשים את עצמם.
אין ספק  שהתמיכה וההבנה של ראש השבט אפשרה לי להגשים את השאיפות ולגעת בחלומות . תודה על האמון והכתף שנתת בעת הצורך.



עזרה נוספת שלא תסולא מפז היא התמיכה של  הסבים והסבתות.
תכנון נכון של הזמן המשותף ילדים סבים יכול להביא למצב של
WIN - WIN לשני הצדדים.
המשכתי לקרוא במצגת והגעתי לקטע המתאר את  הנרטיב הנשי במאה שלנו. במרכז השקופית נמצאת האישה וממנה יוצאות שלוחות שרואות בה עובדת מצטיינת, אימא מושלמת, בת מסורה ובת זוג מדהימה.....
SORRY זה לא אני!!
אבל דקה לפני שהתרגזתי מצאתי בתחתית העמוד את המשפט הבא:
אי אפשר להיות מושלמת בכול
אבל אפשר למצוא איזון ואז השילוב של הכול ביחד
יכול להתקיים כשלם.
זהו זה - זה כוס התה שלי!!!!


למדתי בקורס הוראה ויעוץ זוגי של מכללת אורית ארבל 
שדמות האם מייצגת את המצב האידאלי 
ואת הרצון שלנו שדברים יתרחשו באופן אידאלי.
האם מלמדת אותנו איך ללמוד וליצור מעבר ליכולות שלנו.
היא מלמדת את הדמיון ואת המעוף,
להבדיל מהאב שמלמד את ה"מה" האם מלמדת את ה"איך".



"השיעור החיובי שאפשר ללמוד מהאם, זו יכולת לימוד והרחבת אופקים, ליצור בדמיון מעבר ליכולות שלנו.
ככל שהדרמה גדולה יותר, יכולת הלימוד יותר גבוהה,
והדור הבא חוזר ועושה את אותו הדבר."

אין ספק שבסופו של דבר  אני רואה שני דברים טובים במהלך השנים בגידול הילדים כאימא קרייריסטית : 
ראשית לא הפרעתי להם לפרוש כנפיים אולי כי השארתי להם מרחב, פשוט לא הייתי הרבה בשטח.
ושנית הם ספגו מודל של שני הורים שבונים קריירה זה לצד זה תוך הבנה התחשבות ועזרה.
ומכאן כל אחד לוקח חלום ומגשים אותו תוך כדי העצמה אישית והקמת תא משפחתי. 
כל אחד בדרכו הוא, כל אחד בקצב ובמנגינה שלו.



באחד הימים פתחתי  את הפייסבוק ופגשתי את הבת הבלוגריסטית מעבירה הרצאה בכנס במכללה האקדמית בנתניה.


גם פה שלחתי מייל וביקשתי את המצגת כדי לראות איך התיזה שלה הפכה להרצאה בפני אנשי אקדמיה.
אני לא מכחישה,  הבקשה יצאה קצת מסקרנות והרבה מגאוות אם.

אז אני לא יודעת לדרג את כמות הזמן או איכות הזמן שהקדשתי לבנות,
אבל זה לא הפריע להן לגדול ולהפוך לנשים עצמאיות שיודעות לשלב בין מרחב החיים המשפחתי למרחב חיי הקריירה עושות זאת בהצטיינות ומגשימות חלומות.



וראש השבט אומר : הן גדולות....הן גדולות....הן גדולות....





תגובה 1:

  1. פוסט יפה, קולח, אהבתי את הקפיצות של אז והיום. הקצב שלך בכתיבת הבלוגים כמו בחיים .....קשה לעמוד בקצב הכתיבה שלך...צריך זמן חדש ביומן : זמן בלוג.


    השבמחק

אשמח לקרוא מה דעתכם על פוסט זה