יום חמישי, 24 באפריל 2014

מועדים לשיגרה או הניצוץ הטמון בדברים הקטנים

בתום ימי החג, חול המועד וחגיגות המימונה,
 איחלתי לכל חברי ומכרי מועדים לשיגרה
הגדרה מילונית לשיגרה היא: פעולה, התנהגות , התרחשויות החוזרות על עצמן בדרך ובזמן קבועים.
השיגרה נוצרת כאשר פעולות מוצלחות משכפלות את עצמן ואילו פעולות לא מוצלחות משתנות או נעלמות.

ביני ובין שיגרה ת"ק פרסה .
בחול המועד ישבתי עם נכד מספר 1 ועבדנו על "עבודת שורשים".
בראייה לאחור ספרתי חמישה מקומות שבהם גרתי לפני הנישואין, ובשמונה בתים גרנו כמשפחה בארץ ובחו"ל. כאשר הבן הבכור כתב את כל בתי הספר שהוא עבר במהלך חייו עד גיל 18 הרשימה התארכה ואז שאלו אותו אם הוא ילד בעייתי. הוא ענה "אני לא אבל אימא שלי כן".
כל המעברים היו בשל שינוי מקומות העבודה שלי , שמונה במספר.
מקסיקו פצוקה 2009

שאלתי את בני הבית מהי שיגרה?
ראש השבט מגדיר שיגרה כמצב שבו החיים זורמים כמתוכנן. זה לטובה כאשר רוצים שקט ושלווה וזה מפריע כאשר נכנסים לפסיביות ולקיבעון חושים. 

נכד מספר שנים אוהב את השיגרה כי זה נותן לו שקט נפשי והוא יודע מה צפוי ביום שיבוא, והחתן הפסיכולוג שאל אם אני רוצה הגדרה לשיגרה או שיגרע - אהבתי .

היום כפנסיונרית אני מתחברת לשיר שיגרה של עמיר בניון
 "בזמן שהשיגרה שוב השתלטה
   אני רציתי חופש
   אז יצאתי לטייל
   בתוך החפצים שלי
   בתוך העולמות המשונים שלי ".
השיר המלא אורך 4:11 דקות וכולו פיוט וראיית היופי 
בתוך הדברים הפשוטים , הקליקו , עצמו עיניים ותתענגו.
כמה יופי ניתן למצוא בדברים הקטנים הקרובים לעין וקרובים ללב.

באתר של קהילת משחק החיים מצאתי את ההגדרה הבאה:
"שיגרה מקדמת היא שיגרה שמובילה אותנו קדימה אל עבר השאיפות שלנו והיא מאפשרת לנו לצמוח , לגדול, להתחדש וליצור ואילו שיגרה מעכבת, היא שיגרה המורכבת מפעולות שאינן מקדמות אותי ואינן מאפשרות לי לגדול, לצמוח ולהתקדם לדוגמה שיגרה של ריבים עם בן הזוג".
איך יוצרים שיגרה מקדמת?
קודם כל אני לא שומעת הכל, רואה דברים באופן סלקטיבי וחושבת פעמים לפני שיוצאת מילה מהפה...(כדי לא להתחרט)....

ואחר כך נהנית מהזכות לשלוט על הזמן  ובוחרת לעשות
את מה שאני אוהבת:
צפייה בסרטים, בילוי בתאטרון , קפה ומאפה עם הנכדים,
סריגה,יום של שקט, פרחים בגינה ואירוח בימי שישי
זהו חלק מרשימת שוברי שיגרה שלי. 


בבית המדרש של החיים, לדעת לחיות הוא אחד הדברים הנדירים ביותר, רוב האנשים פשוט קיימים.(אוסקר ווילד)
מקסיקו 2008


אז דקה לפני ימי הזיכרון וחגיגות העצמאות נעצור כי כבר נאמר:
בלוג טוב צריך להיות כמו חצאית של אישה-
מספיק ארוך בשביל לכסות את העיקר
וקצר מספיק בכדי להיות מעניין .
סנטרל פרק ניו יורק 2013











תגובה 1:

  1. רבקה יקירה
    אהבתי והתחברתי: 1. אני מעריצה את אלו שלא פוחדים לדבר / לכתוב / להביע. אני כל כך רוצה להיות כזאת. 2. כעת הבנתי מה ההבדל בין שגרה לשגרה מקדמת ומדוע אני תקועה בחיים. אני שומעת הכל, אני רואה הכל ואני מתחרטת הרבה מאוד פעמים על דברים שאמרתי / החלטות שקיבלתי. בלוג נפלא תמונות יפות . תודה רבקה. מעריצה אותך, עמירה

    השבמחק

אשמח לקרוא מה דעתכם על פוסט זה