יום ראשון, 11 במאי 2014

הכרת תודה - לכל קוראי הבלוג, זה הלייק הקטן שנותן הנאה גדולה.

באתר של בית חב"ד מצאתי את הבדיחה הבאה:
פעם התלוננה אישה אחת בפני יועץ לזוגיות שבעלה אף פעם לא אומר לה שהוא אוהב אותה. המטפל פנה לבעל כדי לשמוע את הצד שלו בעניין. "אמרתי לה לפני שלושים שנה שאני אוהב אותה", הוא הסביר, "ואם משהו ישתנה, אני אודיע לה".
כולנו מכירים את האמירה שמעשים מדברים יותר ממילים,
 אבל אין בכך לבטל את המילה הטובה.
המילה תודה בעת שהיא נאמרת היא יוצרת את החום ואת הרגש. 



בת אחי מנהלת מוסד גדול שבו עשרות עובדים. קיבלתי ממנה מסרון שבו היא מתלבטת כיצד תתגמל את העובדים כיון שהתקציב לא מאפשר זאת. הצעתי לה שתכתוב מכתב אישי ובו תציין את הערכתה הרבה לעבודתם. מחקרים מראים שאמירת תודה לאדם הנכון , בזמן הנכון שווה הרבה יותר מפרס על השגיות. כולנו אוהבים שמפרגנים לנו אבל לא כולנו זוכרים לעשות זאת. 


בשבוע שעבר השתתפתי במפגש של מספר בלוגריסטיות בבית של
יונית צוק הבלוגריסטית. מטרת המפגש היה לקבל משוב על 
סדנה והרצאה שעמדה להעביר.



בהרצאה שמענו על בלוגים בארץ ובחו"ל, על הכותבים, על המודל,התפתחות והיווצרות הקהילות הורטואליות.
ההרצאה התמקדה בהוויה שנוצרת כאשר הכותב והקוראים משתפים פעולה, וכיצד בקהילה המונולוג יוצר דיאלוג.



אני יצאתי עם טיפ אחד מאוד חשוב -
יש לומר תודה לקוראים של הבלוג.
לכן, תודה לקוראים אשר מקדישים מזמנם
מקליקים, פותחים וקוראים.
(הגענו כבר לאלפים שבע מאות ושבעים הקלקותׂ). 
לבלוג מגיעות תגובות במייל האישי, בפייסבוק , בסטטוס
ובעיקר בשיחות אישיות במפגשים חברתיים 
ולעתים גם בסופר של רמי לוי.
כל אלה מרחיבים לי את הלב.


  
מצאתי משפט במאמר באתר " פשוט יוגה "המגדיר הכרת תודה: "זו תחושה, רגש או גישה שנובעים מהכרה בתועלת או רווח שקיבלנו , אנו מקבלים כרגע או נקבל בעתיד".
ואכן הכתיבה עבורי היא רווח שהולך מתחזק ומועצם על ידי התגובות.
תמיד בעת בישול הבלוג, אני רואה אתכם קוראי הנאמנים ותוך כדי הכתיבה אני מדברת, מתווכחת, מוחקת. אני מעלה "על הכתב" אירועים פשוטים ודברים שמחים או מרגיזים מנקודת המבט שלי ושל הסובבים אותי.

ולבסוף סוד קטן. אחרי כתיבת הבלוג ופרסומו
אני ניגשת בחיל ורעדה למחשב,
פותחת ובודקת כמה הקלקות היו....בשעה הראשונה...
השניה ...בתום יממה...
אז כאן המקום, וזה הזמן, להודות שאתם השותפים הכי טובים שלי.
כבר אמר קיקרו הפילוסוף הרומי ש"הכרת התודה אינה רק המעלה הגדולה אלא היא ההורה של שאר המעלות".


2 תגובות:

  1. את חמודה, ותלמידה מצטיינת

    השבמחק
  2. לפעמים אנו שוכחים כמה חשוב להודות על הדברים הקטנים שמרכיבים לנו את החיים

    השבמחק

אשמח לקרוא מה דעתכם על פוסט זה