יום שבת, 24 במאי 2014

שבוע של פנסיונרית

ביום חמישי השתתפתי כאשתו של ראש השבט במפגש נוסטלגיה של בוגרי מחזור י"ג בבית ספר קציני ים עכו.
במהלך המפגש נשאלתי: אז מה את עושה כפנסיונרית?
החלטתי לבדוק בלו"ז של השבוע האחרון והתוצאות לפניכם.
מיום חמישי ועד יום שלישי בבוקר משתתפת בטיול מאורגן. במלוא המרץ שועטת ברחובות הערים והכפרים של הולנד יחד עם גיסתי שושי.
כמובן שאני חייבת לנצל את הזמן באופן אפקטיבי ולכן הוספנו מפגש משפחתי עם הגיס טובי ואשתו קטי שגרים באנטוורפן.
במהלך הטיול בעיר האג, מתרחש מפגש מרגש, לא מתוכנן עם חברה שהכרנו במקסיקו סיטי, היא גרה היום באירלנד- דבלין, אני בישראל - זיכרון יעקב והגורל מפגיש אותנו בכיכר העיר....עולם קטן.
חזרה לארץ בטיסת לילה....רכבת ישראל לבנימינה....כרטיס אזרח ותיק 19 ש"ח לכיוון אחד וחוזרים הביתה לגינה הפורחת.
יום שלישי עייפות מצטברת, העוזרת הודיעה שתגיע מחר.
שינוי בלוחות זמנים והיום מוקדש לראש השבט. יושבים במרפסת על ספל קפה ומעבירים חוויות הוא מספר על העשייה בגבעת התמנון עם הנכדים והמתח שהיה במשחק שבו מכבי תל אביב זכתה בגביע.
יש זמן לפרסם בלוג שנולד בהולנד, סידור ציפורניים, פירוק מזוודות וארוחת ערב המבוססת על פיצות מוזמנות שמגיעות עם שליח, להנאתם כל בני השבט שגרים בזיכרון יעקב.
יום רביעי נפתח בהליכה של שעה במהירות שש והכל בתקווה שהקלוריות של הגבינות הצהובות ועוגות הפאי ירדו באותה מהירות כפי שנוספו. בעקבות רשימת המטלות שממתינה לי מתחילה הסאגה של שיחות הטלפון עם 012, בנק, חברת שמירה, אורנג, ביטוח לאומי ועוד כמה שיחות שפשוט נותקו ללא מענה.
על כך יכתב פוסט נפרד שיקרא מסע התלאות של האזרח הקטן. אתנחתא קלה ויצאתי לי למספרה ולקניות בסופר של "רמי לוי".

יום חמישי הוא היום הגדול שבו ראש השבט ואשתו הולכים למפגש בוגרים שלא התראו חמישים שנה. לא לשכוח מצלמה ותמונות מצהיבות וקדימה לדרך. אירוע מרגש שבו חשתי שאני הולכת במנהרת הזמן, תיקים אישיים נפתחו וחוויות הועלו כאילו עומדים כאן קבוצת נערים.
דיבורים, אוכל וריקודים. חוזרים הביתה בשלוש לפנות בוקר.

יום שישי השכמה בשבע. היום יש ארוחת ליל שבת ויום הולדת לתמר הנכדה. אז ההכנות כוללות תפוחי אדמה וביצים על האש, קליית שישה חצילים ואפייה של שלושה סלקים. רשימת מטלות על המקרר: ניוקי, רביולי, סלטים פשטידות וקיש. את העוגות מביאה הילית כלתי ודודה טובה את המלבי וסידורי הפרחים.
יוצאים מהבית להמשך מפגש המחזור והפעם פיקניק שכולל סלטים, חומוס, פיתות, בשרים ולקינוח מרק ירקות.

דיברנו, אכלנו ויצאנו בהתנצלות שיש לנו אירוח של שלושים וקצת אורחים בערב.
מגיעים בשלוש, אוספים את השף של ארוחות שבת ומתחילה החגיגה שנמשכת עד עשר בלילה.
השבת רגועה, כלומר אני מתחילה בהליכה של שעה תוך צפייה בסרט על שוטרים וגנבים. גלית הבת המאומצת מאורוגואי מתעוררת ואנחנו משלימות מידע, יושבות מול המחשב, בודקות מסמכים ועובדות על מבחן יעל בעברית.
הלו"ז של השבוע הבא עלינו לטובה מלא ביום תל אביב, מפגש רוטרי, ערב שורשים, מכון מור, מפגש עם עמיתה ללימודים, לימודים במכללה, מסיבת ברית מילה, בוקר עם עגור וחוג עם ליאור, הצגה בקמרי "משפחה חמה" וזה החלק המתוכנן שעליו מולבשים אירועים לא צפויים.
אז מה אני עושה כפנסיונרית? שאלה טובה.